KLAUZULA INFORMACYJNA DOTYCZĄCA SKŁADANIA SKARG I INFORMACJI O WYPADKACH LUB PROBLEMACH ZWIĄZANYCH Z BEZPIECZEŃSTWEM, KTÓRYCH DOŚWIADCZYLI Z PRODUKTEM WPROWADZONYM NA RYNEK PRZEZ ARIADNA S.A.
Ariadna S.A. Fabryka Nici z siedzibą w Łodzi dokłada wszelkiej staranności, ażeby produkty wprowadzane przez nią na rynek lub udostępniane na rynku były bezpieczne, zgodne z normami europejskimi i krajowymi oraz spełniały najwyższe standardy jakości.
Konsumenci mogą zgłaszać skargi i informacje o wypadkach lub problemach związanych z bezpieczeństwem, których doświadczyli z produktem wprowadzonym przez Ariadna S.A. Fabryka Nici na rynek lub udostępnionym na rynku pod numerem telefonu (42) 25-35-810, na adres e – mail gpsr@ariadna.com.pl lub na adres Ariadna S.A. Fabryka Nici z siedzibą w Łodzi ul. Niciarniana 2/6, 92-208 Łódź z dopiskiem "Bezpieczeństwo produktu".
I. Administratorem Państwa danych osobowych jest Ariadna S.A. Fabryka Nici z siedzibą w Łodzi przy ul. Niciarnianej 2/6, 92-208 Łódź, dla której Sąd Rejonowy dla m. Łodzi XX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego prowadzi akta rejestrowe pod numerem KRS 0000019179, NIP: 728-013-22-48.
II. Kontakt z Administratorem jest możliwy pod numerem telefonu: (42) 25-35-810, adresem e-mail: abi@ariadna.com.pl. lub pisemnie za pośrednictwem danych korespondencyjnych.
III. Administrator, w celu należytej ochrony danych osobowych wyznaczył Inspektora Danych Osobowych, z którym można się skontaktować za pośrednictwem adresu e-mail: abi@ariadna.com.pl lub pisemnie na adres siedziby z dopiskiem ”Ochrona danych”.
IV. Dane osobowe Konsumenta przetwarzane są w następujących celach:
1. Przyjęcia skargi dotyczącej produktu wobec, którego podniesiono zarzut, że jest niebezpieczny – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) i c) RODO (realizacja umowy oraz obowiązek prawny) w związku z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE ) 2023/98 z dnia 10 maja 2023 r. w sprawie ogólnego bezpieczeństwa produktów, zmieniającego rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1025/2012 i dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2020/1828 oraz uchylającego dyrektywę 2001/95/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywę Rady 87/357/EWG,
2. podjęcia środków naprawczych oraz prowadzenia wewnętrznego rejestru skarg konsumentów
– na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) i c) RODO (realizacja umowy oraz obowiązek prawny)
w związku z art. 33 ust. 4 oraz art. 9 ust. 12 Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE ) 2023/98 z dnia 10 maja 2023 r. w sprawie ogólnego bezpieczeństwa produktów, zmieniającego rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1025/2012 i dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2020/1828 oraz uchylającego dyrektywę 2001/95/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywę Rady 87/357/EWG,
3. ustalenia, dochodzenia lub obrony przed ewentualnymi roszczeniami
- na podstawie art. 6 ust 1 lit. f) RODO – prawnie uzasadniony interes Administratora.
V. Odbiorcami danych osobowych mogą być:
a. podmioty świadczące usługi związane z bieżącą działalnością Administratora lub pozostające we stałej współpracy z Administratorem danych np. w zakresie IT – na mocy stosownych umów powierzenia przetwarzania danych osobowych oraz przy zapewnieniu stosowania przez w/w podmioty adekwatnych środków technicznych i organizacyjnych zapewniających ochronę danych,
b. podmioty, którym Administrator ma obowiązek przekazać dane na gruncie obowiązujących przepisów prawa w zakresie niezbędnym do wykonania przez te podmioty zadań.
VI. Dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak jest to niezbędne do celów zbadania skargi i w każdym wypadku nie dłużej niż 5 lat po dniu ich wprowadzenia
- na podstawie art. 9 ust. 13 Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE ) 2023/98 z dnia 10 maja 2023 r. w sprawie ogólnego bezpieczeństwa produktów, zmieniającego rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1025/2012 i dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2020/1828 oraz uchylającego dyrektywę 2001/95/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywę Rady 87/357/EWG.
VII. Prawa przysługujące Konsumentom:
a. dostępu do swoich danych, sprostowania danych, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia danych, wyrażenia sprzeciwu,
b. wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych osobowych w przypadku, gdy uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy prawa dotyczące ochrony danych osobowych. Szczegółowe informacje dotyczące prawa skargi, dostępne są na stronie internetowej: https://uodo.gov.pl/pl/p/dla-obywatela.
VIII. Podanie przez państwa danych jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji powyższych celów.
IX. Na potrzeby realizacji powyższych celów państwa dane osobowe nie będą podlegały decyzjom o zautomatyzowane
przetwarzanie, w tym profilowanie.
X. Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowej, chyba że jest to wymagane przez obowiązujące przepisy prawa. W tym jednak przypadku, Administrator danych zadba
o zapewnienie podstawy prawnej oraz odpowiedniego poziomu zabezpieczenia danych, gwarantując spełnienie warunków określonych w rozdziale V RODO.